23 Oktober 2010 - Ung i Kör..!

För ett antal månader sen så skrev kören upp sig på att delta i ett jubeleum, Ung i Körs jubeleum. Och för att fira deras 25 årsdag anordnades en stor konsert med en massa olika ungdomskörer från hela landet att delta i. Och det var vad min kör gjorde.
Denna stora konsert var i Eric Ericsson-hallen och det var också där vi övade fredag eftermiddag och hela lördagen.
På lördagen började vi repa klockan 09.30 och jag halkade tre ggr på vägen dit så jag fick inte en sån bra start på dagen. Dessutom glömde jag min ena vante på bussen också! Jag mötte upp med Lilli och vi åkte tillsammans till lokalen.

Vi repade i några timmar innan det var dags för lunch vilket var en macka. Sen gick vi tillsammans till centralen där vi deltog i ett tåg till konserthuset där vi sjöng några av de låtar som vi hade fått lära oss tidigare och hade övat på förmiddagen. Sångerna som vi fick lära oss med de andra körerna var på en helt annan nivå än vad min kör jobbar med. Sångerna var sådana som vi fick lära oss i fyran, så lätta var de och de var så otroligt skumma dessutom :P
Vi hade konsert klockan 17.00 och avslutningsmiddag klockan sju typ. Det var en lååång dag och syftet med denna dag var att göra mer reklam för kören och det gjorde vi också. Vi fick jätte mycket beröm från de andra körerna så det är najs. Nu ska jag bara förtränga alla sångerna vi fick lära oss xD

När denna bild togs ville jag bara komma hem så snabbt som möjligt xD


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0