15 Oktober 2010 - The Last Airbender! :D <3

Idag såg jag filmen som jag har sett fram emot sen ett halv år, nästan ett år tillbaka. Mina förväntningar på denna film var skyhöga och detta pga att den baseras lite på min favoritserie; Nikelodeons Avatar. Min syster och jag har varit lite besatta av serien och det var så underbart när jag fick veta att man skulle göra en triologi av den! Den filmen som vi såg idag var det första av de tre och antagligen sen sista eftersom den inte gick så bra in the box-office så det ser rätt mörkt ut för en uppföljare.

Efter att ha sett filmen var jag gladare än när jag gick dit, den gick över mina förväntningar. Trots några skillnader från serien tycker jag att han har gjort ett bra jobb med att tolka serien. Men jag tycker inte att man ska säga att den baseras av serien, serien är mera riktlinjer. Många tycker att man inte hade lyckats fånga komedin och barnsligheten i serien och det kan jag hålla med lite om att man kunde ha gjort bättre men istället har man gjort en massa andra bra saker som inte är med i serien, det är en scen som inte är med i serien men är med i filmen som är kanon. Jag tycker inte att man ska tolka filmen efter serien. Regissören har endast utgått med serien som riktlinjer och gjort lite på eget sätt och jag tycker att det är dåligt av personer att döma filmer efter serien. Försök klämma in 20 avsnitt X 20 min på två timmar själva :)

Jag tycker filmen var grym och specialeffekterna var något extra, den var väldigt snygg gjord men jag säger till er som inte har men som ska se den, se den inte i 3D, det är bortkastade pengar. Amerikanarna hatar den men svenskarna verkar gilla den eftersom den ligger på biotoppen just nu :)

Puss! :) <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0