Rollspel med klassen!

Igår, onsdag var jag och min klass på Armémuséet i sthlm.
Och här är Andrea, jag och Elin utanför museumet och leker lite med andreas kamera :) <3

Det var ingen guidad tur utan vi skulle spela rollspel..!
Vi delades upp i fem grupper och varje grupp var ett land. Varje land hade sina tillgångar och backslag. Hela tiden skulle man förbättra landets hälsa och samtidigt komma överens med grannländerna alltså de andra grupperna.
Det var mycket intressant men det hade nog varit roligare om våran spelledare hade pratat försående svenska och inte någon kombination med tyska och svenska...jag förstod typ hälften av vad han sa! xD Ibland lät det som han snackade tyska och då lyssnade jag efter tyska ord men det var inte tyska så då letade jag efter svenska ord istället och det slutade med att jag inte fattade någonting alls... xD


Efter spelet gick hela klassen ut och käkade på restaurang, det var jätte mysigt! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0