Filmrulle = 80-talet?

Foto har alltid varit ett intresse för mig och när jag förklarade för min pappa att jag ville satsa på att bli fotograf slog det honom att han har en helt manuell systemkamera som bara ligger i garderoben. Världen har ju blivit digital nu och ända sedan vi skaffade en digitalkamerna har systemkameran hamnat i glömskan eftersom den är så gammal och med filmrulle som idag kostar 100:- att framkalla och det är liiite surt... I alla fall, jag fick systemkameran av honom så att jag kan lära mig foto från grunden och det är jag oerhört tacksam över. Visst det kommer att ta ett tag att lära sig och jag kommer lägga ut otroligt mycket pengar på att framkalla bilderna men det kommer inte jag behöva göra så länge eftersom jag ska få ett eget mörkerrum, men det kommer vara värt mödan! :D
I alla fall, när jag kom hem från visningen hade pappa varit och köpt filmrullar till mig! :D så nu ska jag fota igen! :D det är bara jobbigt att man inte kan se resultatet direkt... xD

Och detta är kameran! :D <3 Helt manuell! Kan inte vänta till jag får sätta mig in i instruktionsboken! ;D
Men det får vänta...först MÅSTE jag skriva klart engelskan sen så ska jag till kören klockan fyra och vara där till klockan åtta...kameran får vänta till på torsdag, då har jag fri tid igen... :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0