Studentveckan!

Måndag: Alla lektioner var inställda så vi var lediga hela dagen. Åkte till Liljeholmen med Micki på eftermiddagen och letade student- och födelsedagspresenter och hade körrep på kvällen :)

Tisdag: Vett och Ettikett i skolan, mycket intressant att veta hur man ska äta och hur man ska beté sig på fina fester :) Denna dag inkluderade också dans vilket inte kom till användning under balen vilket det var tänkt :P Vi fick också lära oss lite sånger som vi skulle sjunga på studentdagen och balen :) På kvällen hade musikklasserna konsert och ungdomskören fick vara med och sjunga, jag sjöng fast jag visste konsekvenserna det skulle kunna bli för min röst...


Onsdag: Ledig hela dagen och bal på kvällen :) Balen var inte riktigt enligt förväntningarna...maten sög och detta pga att den inte smakade något alls! Köttet som vi fick var så segt att det inte gick och tugga och det var jätte många som lämnade sin bit eftersom den inte gick att äta! :O Men alla hade klätt upp sig med fina kostymer och klänningar :) Jag som fortfarande är sjuk tog det lite lugnt denna kväll... ;)



Torsdag: Studentfotografering. Jag trodde att jag skulle få stressa jätte mycket denna dag men allt gick som smort! Efter fotograferingen åkte jag, Micki och Cissi till Nacka Gymnasium där Lilli tog studenten :) Efter hennes utspring fick jag och Micki åkta med på Lillis flak och det var grymt kul! Speciellt turisternas miner som man såg. Efter flaket luktade man alkohol och var alldeles klibbig, men det skulle ha varit mycket värre och det inte varit några som stänkte upp vatten på flaket xD Vi åkte sedan hem till Lilli där hon hade sin studentmottagning :)

Fredag: Gick och la mig vid elva på torsdagskvällen. Somnade inte förens klockan ett. Vaknar igen runt halv fyra, är vaken dryg en timme och somnar sen om för att sen gå upp klockan 06.00 najs! Fick i mig en tallrik fil och sen tog jag på mig student- klänningen och mössan! :D Sen skjutsade pappa mig till centrum där elin och hennes mamma plockade upp mig och vi åkte tillsammans till champangefrukosten som var hemma hos kajsa. Det var riktigt mysigt och faktiskt den sista stunden som klassen hade tillsammans, om man inte räknar tiden i klassrummet i väntan på utspringet... :P Efter frukosten åkte vi till skolan och samlades i klassrummet, gick ner till aulan och fick höra lärarnas sång till oss och om oss, den var riktigt bra... ;) Efter det var det lunch och sen till aulan igen. Efter det till klassrummet igen och sen UTSPRING! Efter det gick allt så fort! Jag hittade mina anhöriga ganska fort och de täckte mig med gossedjur och dricka runt halsen...tillsammans gick vi ner till fotbollsplanen där alla fordon stod parkerade. Eftersom våran klass fuckade upp vår chans att få åka flak så fixade min bror så att jag, elin och andrea fick åka porsche istället och det var awsome! :D vi susade förbi alla flak och känslan var helt underbar! :D och efter den resan åkte vi hem till mig och käkade god middag och drack en massa, kanske lite för mycket? I studentpresent fick jag en systemkamera! En canon EOS 1000D och det var något som jag aldrig trodde att jag skulle få. Jag hoppades på det men alla lyckades övertyga mig om att jag skulle få nåt annat men så fick jag en i alla fall. Det var en av de lyckligaste tillfällena i mitt liv. När jag fattade att jag hade fått en systemkamera började jag gråta och jag stod och grät inför alla för att jag var så lycklig! :D


För jag har tagit studenten, för jag har tagit studenten, för jag har tagit studeeenteeen, fy fan va jag är braaaaaa! :D

Lördag: Vaknade upp med en lite baksmälla, inte så farligt...efter frukosten följde jag med Amanda till bussen och tog med kameran ut på en testrunda...jag lär mig nya saker om den varje dag! :D Efter det började jag göra mig i ordning för Andreas studentmottagning. Fick skuts av pappa till centrum där jag träffade elin och tillsammans åkte vi till andrea :) mottagningen var jättemysig med roligt folk och god mat men både jag och elin satt typ och sov eftersom elin var trött pga gårdagen och jag var sjuk...

Söndag: Idag var det tänkt att jag skulle ha konsert med kören på kvällen, men det satte mig förkylning stopp för. Vaknade med feber och messade då till Anne och sa att jag inte kunde vara med på repetitionen eller konserten. I morrn ska jag jobba! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0