Gotland Dag 7 - Visby

Idag packade vi hela förmiddagen och lämnade sedan Fårö bakom oss och jag känner att det inte blir första och sista gången jag ser denna plats. När vi hade packat klart åkte vi till Visby och gick där hela dagen fram till det att båten hem skulle gå. Vägen till Visby var lång och varm men jag hade inte tråkigt. Det var skönt att kunna bara sitta och lyssna på Depeche Mode och bara tänka på allt! Allt som har hänt och allt som kommer att hända och det som bekymrar mig vilket nu är mycket.

Efter en tids åkade kom vi till sist fram och det blev början på en väldigt lång eftermiddag i Visby, lång och varm! Såg en massa intressanta saker men man kunde inte hjälpa att man störde sig lite på värmen... :-/
Vi började med att käka lunch eftersom alla var utsvultna och vi hittade den perfekta restaurangen som erbjöd pizza buffé som var grym! Pizzan var asgod! :D <3
Vi började efter lunchen att vandra i staden och man såg en massa häftiga saker! :)






Jag gick in ett gammalt kloster som byggdes på 1200-talet..!





Vi gick in i en TinTin butik där man gjorde fynd. TinTin butiken låg i samma byggnad som en biograf:

Men efter några timmars vandrande i Visby var vi till slut tvugna att ge oss eftersom det helt enkelt blev för varmt...vi satte oss i bilen och åkte till hamnen och satt där i dygt en timme innan vi satt på båten på väg hem.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0