Gotland Dag 5 - Raukar, vad är det?

Idag åkte vi till ett naturreservat som heter Raukar, eller Rauk...
Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det med ord, det enda jag kan säga är att det var jävligt coolt och är du på Fårö så är detta ett måste att besöka!
Men jag låter i alla fall bilderna förklara åt mig och ja, det är jag som står och ser glad ut xD











På vägen dit stannade vi vid en loppmarknad där vi fyndade lite. När vi kom hem från dagens utflykt blev det en snabb lunch och sen bar det till havet där det var blåsigt och jättehöga vågor! :D
Amanda och jag badade i typ två och en halvtimme för att det var så kul i vågorna! :D Det enda som var jobbigt var när man skulle ta sig upp, man ville inte gå upp men ändå så ville man det xD
Man kände sig så grymt smutsig när man väl hade pallrat sig upp och var på väg tillbaka till huset...
När vi väl kom tillbaka till huset hoppade jag i duschen och tvättade håret, det var så skönt att få av sig allt salt :)
Efter det grillade vi och det blev en mysmiddag - det är ju fredag ;)
När middagen var avklarad gick vi och spelade minigolf och det var askul! :D Vissa banor var visserligen helt omöjliga men det var bara kul och jag lyckades iaf vinna allt genom att slå pappa med en poäng! Man kan väl säga att han var något bitter om saken ;)




Efter minigolfen kollade vi lite på det som var kvar en filmen Noll Tolerans som gick på fyran.
Klockan var 23.50 när vi kom i säng, nätterna blir allt lättare! :)

Kommentarer
Postat av: elin

men hallååååå?



naturreservatet hette väl inte så ?



Jag menar.. en rauk är ju typ en klippa/berg som har blivit typ format av vattnet typ. En klippformation typ? En rauk flera raukar btw. Haha. Det är i alla fall vad jag har fått lära mig.. haha jag ska kolla wikipedia ;)

2010-07-15 @ 22:43:58
URL: http://elinpelleophelia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0