Gotland Dag 4 - Tidsmaskin!

Dagen började med en mysig frukost och efter det drog vi till historiskamuséet Bunge där man kan titta på historiska ting från vikingatid till 1800-talet. Besöket var mycket intressant och man lärde sig mer om hur folk förr i tiden levde. Det finns verktyg som de använde på 1600-talet som fortfarande används idag fast i modernare form...






Efter besöket köpte vi varsin glass och satt och njöt av det härliga solskenet. Efter det åkte vi till en bilkyrkogård som pappa ville besöka. Området var täckt med rostiga bildelar och gamla vrak med 50-tals bilar. Det fanns också ett café och en bar och allt var 50-tals inspirerat.







När vi kom hem var jag och Amanda trötta och gick och la oss på rummet och läste. Hon läste Twilight och jag läste Arn: Vägen till Jerusalem. God I love that book! :D <3
Efter en tids läsande gick Amanda och jag och handlade lite godis, det måste man ha på semester ;)
Mamma och Pappa hade gått ner till stranden direkt efter att vi hade kommit hem och när de kom tillbaka från stranden hoppade jag in i duschen och gjorde mig i ordning för dagens middag som ägde rum på en lokal restaurang. Maten var grymt god och servicen var skitbra! :)





Efter middagen var det tänkt att vi skulle spela minigolf men det blev ändrade planer. Vi gick hem istället och spelade yatzy hela kvällen, jag vann :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0