26 Juli 2010 - I morgon kommer det som jag fruktar mest av allt...

Hejsan Svejsan!
Jag har spenderat hela helgen att repa med kören eftersom vi åker till ungern i morrn och tävlar i två klasser: ungdomskör och kammarkör :)
Det har varit en stor ångest hela helgen eftersom jag har sovit dåligt eftersom jag har tänkt så mycket på flygningen som kommer i morrn...just nu när jag skriver detta inlägg känner jag inte så mycket rädsla men det kommer i omgångar. Ena stunden har jag accepterat att jag ska flyga och känner en viss lugn med det men ibland fryser det till i hela kroppen och jag känner hur jag skakar till. Det är lite obehagligt. Det är tanken på att om något verkligen går fel - hur reagerar jag då? Antagligen kommer det inte vara några större problem men jag har svårt att intala mig själv det...jaja, nu har jag köpt lugnande medel som förhoppningsvis får mig att somna på flyget i morrn! :P
Jag vill inte flyga men jag vill heller inte stanna hemma för då skulle jag svika kören och dessutom missa en massa roligt med de underbara människorna som ska med :) <3
Jag tar mig i kragen och åker med. Det har aldrig varit ett alternativ att stanna hemma. och faktiskt så känner jag mig lugnare denna gång än förra gången som inte gick så bra, jag drabbades av en panikattack i början av första av två flygningar den dagen...nu denna gång är det bara en flygning som är dubbelt så kort som förra året och förra året gick det hysat bra! Jag blev erbjuden vodka som David fick dricka upp ^_^'
Förra årets resa, året innan det, och året innan det är en av de bästa resor ever! Och min flygrädsla har inte satt stop för det så varför ska det göra det denna gång? Jo, för att den gången jag flög som orsakde min flygrädsla var jag jätte lugn innan och då gick det fel! Nu har jag haft en sån tur att det inte har hänt nåt på de senare flygningarna och nu inför denna flygning är jag hyfsat lugn så därför är jag rädd att det kommer att hända nåt! Det låter orimligt men det är så jag känner...nej, nu ska jag sluta och sätta mig på det förbaskade flygplanet och njuta av en underbar resa med kören!
Önska oss lycka till i tävligarna! :D <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0