15 & 16 Juli 2010

15 Juli 2010
Idag träffade jag Sara och vi åkte in till stan och gick runt i det vackra vädret. Vi konstaterade att det var varmt och att det skulle inte skada med lite regn en dag eller två ;)
Eftersom det var omöjligt att bestämma vart i gamla stan vi skulle köpa glass åkte vi till globen istället och köpte glass där istället xD
Innan vi köpte glass gick vi till HM och provade lite kläder, sjuka kläder...inget som jag provade föll mig i smaken ;)

16 Juli 2010
Träffade Micki idag. Kände att jag behöve träffa henne och berätta för henne att jag har bestämt mig för att följa med till värmland på måndag. Jag tvivlade länge på att följa med eftersom jag inte var säker på att jag hade tillräckligt med pengar men Micki övertygade mig om att det inte skulle kosta så mkt. Det andra skälet till att jag tvekade var för att jag åker till Ungern den 27 juli och jag kommer hem från värmland 23 juli så jag har fyra dagar på mig att tvätta och packa om allt.
Anledningen till att jag måste förbereda mig extra mycket inför ungern är för att jag är flygrädd. Jag hatar att flyga och det är turbolens och luftgropar som skrämmer mig. Förra året klarade jag en flygning till prag för mellanlanding och sen vidare till barcelona. Både dit och hem och flygresan till ungern tar bara 2 timmar så jag är ganska lugn eftersom det är så kort flygtid. Det har aldrig varit ett alternativ att stanna hemma. Det hade varit mycket bekvämare och jag skulle slippa att tvingas hantera min rädsla men det går bättre för varje gång och det enda som man kan göra för att bli bukt med en rädsla är att hantera den :)
Jag tycker att det ska bli skönt att komma bort lite från sthlm igen och jag behöver tiden att förbereda mig och jag vet att det inte är bra att sitta och grubbla för sig själv eftersom det var det jag gjorde förra året och det gick som det gick :P
Resan till värmland kommer hjälpa mig att slappna av och inte grubbla för mycket över det som komma skall :) dessutom blir det andra ggn för mig i värmland :)
Nu ska jag käka grillspett, tsasiki och klyftpotatis! En underbar fredags- och sommarkväll :) <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0