Ungern Dag 6 - Final & Fest!

Eftersom kören inte gick vidare från semifinalen tvingade Anne oss att sitta och lyssna på finalisterna för att vi skulle lära oss ett och annat om vad vinnarna gjorde som vi inte gjorde under tävlingen, det var mycket intressant och man tänker mycket på vad man inte ska göra och vad man ska tänka på till nästa tävling :)
I startfältet deltog en ungersk-, kinesisk-, svensk- och tyskkör.
Detta är den kinesiska barnkören som var grymt duktiga! :D

Detta är den svenska kören som också var grymma! :D

Efter finalen gick vi och käkade i köpcentrumet i väntan på slutresultatet vilket blev den tyska kören. Jag tycker att den svenska kören borde ha vunnit och det beror inte på att jag är svensk utan för att de valde svåra stycken och de satte inte n ton fel, dessutom sjöng de utan till och var roliga att titta på till skillnad från den tyska kören som valde svåra stycken, hade noter, sjöng rätt och såg tråkiga ut på scen...men men man vet inte alltid vad domarna tittar och dömmer på mest...
Några timmar senare gick vi tillbaka in till tävlingslokalen för en avslutningskonsert som var totalt värdelös eftersom översättaren inte kunde engelska, eller man hörde inte vad han sa...han som pratade ungerska pratade bättre engelska! Båda två hade manus btw och inte ens med det kunde den "engelsktalade" mannen inte sätta orden rätt! Det bästa med det hela var stycket vi fick lyssna på, det var en orkester och en kör som körde i typ 45 min och det lät så underbart! :D Jag måste medge att jag älskar klassisk musik! :)
Efter det stycket skulle alla tillsammans sjunga Halleluja vilket i slutändan blev väldigt maffigt och coolt! :)

När konserten var slut blev det fest och vi dansade hela natten lång med killarna i den andra svenska kören! :D


haha...nej, vi hade inte druckit nåt! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0