Ungern Dag 1 - Tyresö Ungdomskör på resande fot

Gick upp vid typ 7 och klädde på mig, kollade att jag hade med mig allt en sista gång och gick ner och försökte få i mig en frukost men utan framgång...efter en stund var det dags att gå upp till bussen där jag mötte David, Peter och Jenny och tillsammans åkte vi in till centralen och tog flygbussen till skavsta därifrån. Under denna resa vill jag nog säga att jag var som en zombie. Stängde in mig totalt i mina tankar och var det någon som tilltalade mig svarade jag ofta med ett skratt som en cover-up för min rädsla.
Vi kommer fram till skavsta och möter upp med resten av kören. I två timmar fick vi vänta innan planet gick.

Och flygresan gick hur bra som helst! Ingen större turbolens och personalen var supertrevliga! Speciellt den flygvärdinna jag fick prata med, hon var hur bra som helst och kom hela tiden och frågade om hur jag mådde och om allt gick bra, vilket det gjorde det mesta av tiden :) 


Jag och Lilli på planet :) <3

Flyget tog typ 2 och 20 och när vi hade landat i Bratislava åkte vi buss till Budapest! :) 
Under bussresan är det svårt att missa att det finns vindkraftwerk på nästan varje äng och om det inte finns vidkraftwerk så finns det istället solrosor!


Bussresan tog några timmar och innan vi åkte till hotellet åkte vi och käkade middag på en restaurang som låg uppe bland bergen typ :P
Jag och Knof på restaurangen :)

Maten var asgod! :D <3

Om man åkte upp en bit på berget hittade man världens bästa utsiktsplats över Budapest! :)

Vi kommer fram till vårt hotell runt halv tolv och då var det bara att sova, men först tog jag lite bilder:
Detta är vårt rum. Jag bodde med Eve, Lilli och Josefin :)

Utsikten från balkongen :)

Det var en bra dag eftersom jag kände mig så stolt över mig själv över att jag hade klarat av flygningen utan problem och här fångar Tove mig på bild när jag smyger ut ur vårt rum...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0